1."...Her şeyi yaratan ve bir ölçüye göre düzenleyen Allah'tır." (25/Furkan suresi, 2)
Yukarıdaki ayetlerden hareketle aşağıdaki sonuçlardan hangisine ulaşılamaz?
a) Her şey Allah tarafından yaratılmıştır
b) Her şeyin yaratılmasında bir düzen vardır
c) Allah her şeyi bir ölçüye göre yaratmıştır
d) Evren gelişigüzel yaratılmıştır
2.Fiziksel yasalarla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
a) Doğa yasalarıdır
b) Her varlık, bu yasaların sınırları içinde işlevlerini yürütür
c) Fiziksel yasalar zorunludur
d) Fiziksel yasalar değişebilir
3."Onun varlığının belgelerinden biri de denizde dağlar gibi yüzen gemilerdir."
Yukarıdaki ayette aşağıdaki yasalardan hangisine işaret edilmiştir?
a) Kimyasal yasalar
b) Toplumsal yasalar
c) Fiziksel yasalar
d) Biyolojik yasalar
4.Aşağıdakilerden hangisi toplumsal yasalara örnek olamaz?
a) Köy ve kasaba gibi yerlerde geleneklere bağlılık daha güçlüdür
b) Canlılar doğar, büyür ve ölür
c) Gelir dağılımız adil olmadığı toplumlarda toplumsal barış bozulur
d) Bilgisiz ve eğitimsiz toplumlarda suç oranı daha yüksektir
5.Aşağıdakilerden hangisi insanın özgür olmadığı davranışlardandır?
a) Nefes alıp vermek
b) Yemek yemek
c) Televizyon seyretmek
d) Kitap okumak
6.Allah’ın iradesiyle ilgili olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
a) Külli iradedir
b) Allah'ın iradesi her şeyi kuşatmıştır
c) Her şey Allah'ın iradesindedir
d) İnsanın iradesi Allah’ın iradesini kuşatır
7.Yüce Allah’ın ezelden ebede kadar olacak şeylerin hepsini önceden bilip belirlemesine ne ad verilir?
a) Şerr b) Hayır
c) Kaza d) Kader
8.Hatice: Allah’ın emrettiği şeyler her zaman iyi ve yararlıdır
Şerife: Biz her işin hayır ve şer yönlerini bilebiliriz
Duygu: Allah şerri hayrın kıymetinin bilinmesi için yaratmıştır
Şule: Allah’ın yasakladıkları her zaman kötü ve zararlıdır
Yukarıda bazı öğrencilere ait görüşlere yer verilmiştir. Hangi öğrencinin görüşü doğru olarak kabul edilemez?
a) Hatice
b) Şerife
c) Duygu
d) Şule
9.Kader, Allah’ın hangi sıfatının bir sonucudur?
a) Yaratma sıfatı b) Kudret sıfatı
c) İlim sıfatı d) Hepsi
10. Hanım: Sıkıntılardan Allah’a sığınırım
Fatma: Sıkıntılı bir anımda isyan ederim
Ayşe: Allah’tan hayırlısını isterim
Yukarıda bazı öğrenciler davranışlarını belirtmişlerdir. Hangi öğrencinin davranışı doğru olarak kabul edilemez?
a) Hatice
b) Fatma
c) Ayşe
d) Hanım
11. "Kim doğru ve yararlı iş yaparsa, kendi iyiliği için yapmış olur. Kim de kötülük işlerse, kendi zararına işlemiş olur..." (Fussilet suresi, 46 ayet)
Aşağıdakilerden hangisi yukarıda verilen ayetle çelişmektedir?
a) İnsan ne için çalışır, çaba gösterirse onu elde eder
b) İnsan iyiyi seçer, iyilik yaparsa iyiyi kazanır
c) İnsan kötüyü seçer, kötülük yaparsa kötüyü görür
d) Bizim yaptığımız kötülüklerin cezasını başkaları da çeker
12. Dünya hayatıyla ilgili olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
a) İnsan yaşamın sonlu olduğunun bilincinde olarak ömrünü güzellikler içinde geçirmelidir
b) İnsanın yaşamı dünya hayatıyla sınırlıdır
c) Allah’ın emirlerine uygun davranan insan, ebedi olarak kalacağı cenneti kazacaktır
d) Sonsuz yaşam, dünya hayatında kazanılmaktadır
13. Aşağıdakilerden hangisi yanlış bir tevekkül anlayışıdır?
a) İhtiyaçlarımızı karşılamak için çalışmak ve Allah’tan başarı dilemek
b) Çiftçinin tarlaya tohumu atması ve Allah’a güvenmesi
c) Derslere çalışmadan Allah’tan yardım dilemek
d) Hastalığımızın geçmesi için tedavi olup Allah’tan şifa dilemek
14. Kadere imanla ilgili aşağıdaki cümlelerden hangisi doğrudur?
l- Kadere inanan bir insan dünyadayken elinden geldiği kadar çalışır ve daha iyi bir hayat için uğraşır.
ll- Kadere inanan bir insan her şeyi Allah'ın takdir ettiğine inanır ve kendisinin bir şey yapamayacağını düşünür.
lll- Kadere inanan bir insan hayatın zorluklarına karşı yılmaz daha çok çalışır ve mücadele eder.
A- I-II
B- I-III
C- II-III
D- I-II-III
15. Allah'ın bilgisinde olan şeylerin zamanı gelince meydana gelmesine ne denir?
A- Kaza
B- İrade
C- Kader
D- Tevekkül
16. Evrenin yaratılışı ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Bir plan ve ölçü içinde var edilmiştir.
B) Oluşumu ve düzen içine girmesi rastlantıya bağlıdır.